torsdag 17. mars 2011

5 kategorier/ Lys

I denne oppgaven skulle vi ta 10 bilder til fem kategorier. Vi var frie til å gjøre hva som helst, noe som gjorde oppgaven mer spennende. De fem kategoriene er:
Lys
Refleksjon
Dyr og planter
Vann
Komposisjon

 Lukkertid: 1/1000
Blenderåpning: f/13,0,
ISO: 200,
Ideen jeg fikk til denne kategorien var solnedgang. På dette bildet ville jeg ha solen i nærheten av det gyldne snitt, det gjør at solen er i interessepunktet, men lyset gjør at resten av bildet fortsatt er interessangt. Det eneste jeg har redigert på dette bildet er at jeg har kroppet bildet. Jeg har brukt et Nikon D90 kamera.


Orginal bilde



Lukkertid: 1/3200
Blenderåpning: f/5,6 
ISO: 200







Her ville jeg ha solen som midtpunkt og likevekt mellom sidene der trærne er, dette skaper også et undrene lys som gjør bildet interessangt å se på. Jeg har bare kroppet dette bildet. Jeg brukte et Nikon D90 kamera.




Orginal bilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar