tirsdag 22. mars 2011

Komposisjon



Lukkertid: 1/20Blenderåpning: f/4,5ISO: 400


Dette bildet tok jeg når jeg så etter ting å ta bilde av. Hunden min Jenna dukket opp i trappen og lurte på hva jeg drev med så jeg knipset dette bildet av henne. Her har jeg fått Jenna i det gyldne snitt, noe som gjør at hun er i interessepunktet. Buldet er tatt med et Nikon D90 kamera, og jeg har ikke gjort noe endring på bildet, jeg syns det var fint slik det var.




Lukkertid: 1/100
Blenderåpning:
f/10,0
ISO:
200
Jeg likte komposisjonen på dette bildet godt, fordi vannkranen er i interessepunktet, og det er dybde i bilder fordi bakgrunnen ikke er like tydelig, det er også gjentakelser av linjer i bildet, kranens lodrette linjer går igjen, det er også med horisontlinje. Kameraet som er brukt er et Nikon D90 kamera.

Orginal bilde




Lukkertid: 1/30
Blenderåpning:
f/25,0
ISO:
200
Dette bildet viser komposisjon, hvor katten min Obito er i midtpunktet av bildet og benken er i det gyldne snitt. Det er gjentakelser av vanrette og loddrette linjer, også fikk jeg med komplementærkontrasten mellom blått og oransj. Bildet er tatt med et Nikon D90 kamera.

Orginal bilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar