lørdag 28. mai 2011

Oppsumering



Foto
Gjennom faget foto har jeg lært hvordan man stiller inn et speilreflekskamera, komposisjon, hvordan man bruker en reflektor, blender, lukker, hvordan man redigerer bilder i iPhoto, Bridge og Photoshop, hvordan man bruker et fotostudio og hvordan man lager eget fotostudio. Jeg har også lært hvordan jeg kan ta bilder av ting som ellers ville være uinterresange på en måte som gjør dem interresange, og forskjellige situasjoner, som portrett, dokumentasjon osv.  



Blogging
Gjennom blogging har jeg lært hvordan man kan vise arbeidet vi har gjort til resten av verden, eller ivertfall et bredere publikum. Jeg syns det har vært kjekt å kunne følge med på andres blogger, og å jobbe med min egen. Jeg vil også si at blogging som hjelpemiddel i faget er bra, det eneste negative er at det kan være litt stressende med å følge opp blogginnlegg etter blogginnlegg. Men jeg må si jeg syns blogging skulle blitt brukt som hjelpemiddel på alle de skolene som har tilbud på disse fagene.
 



Arbeidsmetoder

Vi har jobbet på måter for å få mest mulig ut av de få timene vi hadde. Vi fikk mye læringsoppdrag med små foredrag først, for at vi skulle kunne lære instillinger og teknikker skikkelig. Meste parten av arbeidet er blitt gjort på skolen, men selv om vi egentlig ikke har hatt så mye lekser, er det mye arbeid som er gjort hjemme og. Vi har så å si hatt nok å gjøre i faget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar